merry christmas god jul feliz navidad


God Jul!

min jul har ju varit lite annorlunda de senaste tre aren och maste saga att jag saknar den svenska julen med sno, kyla, vanner och familj. och tomten saklart!! mina vanner har har aldig haft jultomten pa besok i deras hus. jag tycker lite synd om dem.

pa julafton var vi hos Natalia och Mito. mojitos, vin, kottbullar, lingonsylt, julkola och kvallens hojdpunkt: min och Natalias kalkon! gud sa god den blev. vet inte vad jag foredrar, kalkon eller julskinka. . kanske far bli bada nasta jul haha.

med Vi sa menar jag Francisco och jag. for er som inte luskat ut det redan sa ar vi typ tillsammans och gor det mesta ihop. har forsokt dela med mig av de svenska jultraditionerna sa gott det gar. pepparkaksbak, lussekatter, och glogg. det blev ingen dans runt granen da den var lite for liten, ingen risgrynsgrot till frukost och jag fick vanta med julklapparna till midnatt mellan den 24e och 25e december. annorolunda men rattvist.

men sjalvklart oppnade jag mitt stora paket fran slakten det forsta jag gjorde pa morgonen den 24e. tack sa jattemycket allihopa. i veckan ska jag ge mig ut i readjungeln och leta efter en ny cykel for mina julklappspengar!

hoppas alla ni hade en bra julafton med massa god mat och paket.





valdigt stolt over var apelsinmarinerade kalkon

Santa found our tiny christmas tree!

lagg marke till kottbullar, lingonsylt och brunsas! detta ar halften av maten.


vi ses

/ Sandra

Kommentarer
Postat av: Cicci

Grattis, åh va kul, har allt haft mina misstankar. Låter gott med kalkon, kanske får prova detta nåt år. Saknade dig på julafton, 3:e året utan dig nu

:( men hör ju att du har det bra så då känns det bättre, önskade bara att det inte var så LÅNGT till Australien. Ha en härlig ledighet!!

Kram mamma

2011-12-26 @ 16:27:43
Postat av: Mikael

Roligt Sandra som sagt vi har ju haft våra misstankar.Kalkonen såg väldigt god ut,tack för min goda julklapp.Ha det bra hälsningar Pappa.

2011-12-27 @ 10:03:01
Postat av: karin

haha! du är söt.

2011-12-28 @ 13:32:07
Postat av: Anna

Mysigt det ser ut:)Den kalkonen hade jag velat smaka! Håller med cissi, önskar att du inte var så långt bort:( men är så glad att du har det bra! <3

2011-12-28 @ 15:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0