olycksfagel. .


jag vet inte hur manga som hort nyheten om min brutna fot? tror inte att jag sjalv har forstatt vad som hant an. i fredags var vi ute hela ganget. vi hade haft en jattebra kvall. Francisco hade gjort sushi, vi drack gott vin och hade trevligt. tyvarr slutade kvallen med att en valdigt stor man kommer vinglandes och landar pa min fot. min forsta tanke var saklart inte att den var bruten men jag fick i stort sett baras hem av Nathalie och Nina.
det var inte battre pa lordagsmorgonen. efter att ha atit sushiresterna och haft en mysig bakisdag insag jag allvaret och hoppade ivag till sjukhuset pa ett ben. det drojde inte lange innan jag rontgades och fick reda pa att min vanstra fot faktiskt ar bruten. KUL!
jag kan inte ens stodja mig pa den. har fatt en stallning och kryckor. doktorn hade en liten lektion med mig hur man gar med dem. det ar sjukt svart i trappor och mina armar en helt doda efter en 500 meters promenad. pa onsdag ska jag till en ortoped och bli gipsad. sex veckor i gips. tur att det inte ar 35 grader varmt pa dagarna langre. just nu suger livet lite.
jag har inte ens berattat om mitt skitjobb jag fatr. i fyra dagar har jag arbetat som bilservice-forsaljare for Goodyear. gatt runt 5 timmar om dagen och knackat dorr. det ar helt provisionsbaserat och eftersom att jag inte salde nagra sa tjanade jag inte ett ore pa fyra arbetsdagar. men har ovat upp min engelska och lart mig en hel del om bilreparationer och dorr-till-dorr forsaljning.

ledsen for ett trakigt inlagg men idag ar jag lite nere. skont att Nathalie och Francisco var hemma med mig igarkvall. vi drack champagne och at chokladpudding. och tack mamma och Karin for att ni ar sa bra.

har ar min fot


vi ses

/ Sandra



Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja jag säger då det när ska din otur vända. När jag som inget proffs är tittar på röntgenbilden så verkar frakturen sitta på fotryggen och ej i leden och det tror jag positivt, lättare att läka.

Du fixar detta Sandra, du è stark, världens bästa Sandra.Man kan göra mycket fast man går på kryckor det går bara lite långsammare.

Kramar

2011-03-20 @ 06:58:21
Postat av: karin

ja, du är världens bästa Sandra!

2011-03-20 @ 09:31:00
Postat av: Anna

Jag håller med cissi och karin, du är världens bästa och du fixar detta precis som allt annat men jag tycker otroligt synd om dig och förbannar den jävla gubben!! är så ledsen över all otur du råkat ut för, vet inte hur många gånger vi redan sagt att "nu kan det iallafall inte hända mer". Önskar jag kunde vara hos dig och pyssla om dig. Jag beundrar verkligen din styrka, att du kämpar och tar dig igenom allt! Är glad att du hittat så fina vänner! tänker på dig och önskar dig det bästa.krya på dig<3

2011-03-20 @ 14:08:30
Postat av: Beatrice

Kämpa på Sandra! <3

2011-03-20 @ 15:34:11
Postat av: Gerd

oj Sandra !! Hur kan det gå .. Nu skall du se att allt blir bara bättre och bättre. Tänk vad du har lärt dig mycket av livet på egen hand i det stora landet. Vi tänker på dig och håller tummarna för snabb läkning av din lilla söta fossing.. kram

2011-03-21 @ 08:02:53
Postat av: Kristin

Ja nu kan det bara bli bättre! Kul att se o höra dig på skypen igår :-) Kram

2011-03-21 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0