fika, fot, frulle & foto


efter evigt tjat fran mina rumskamrater har jag lovat att bara stanna hemma och vila idag. ganska skont faktiskt. igar skulle ha blivit en vilodag, men var tungen att sysselsatta mig for att fa bort alla "jagharenbrutenfot-tankar". sa det blev en kryckpromenad till affaren. det brukar ta mig cirka 10 minuter fram och tillbaka. nufortiden tar det 45 minuter. men jag lar mig leva livet som handikappad. plockar ner varorna i ryggsacken och skuttar runt med. lar mig att kryckor blir valdigt hala i regn. vart man kan ga via ramp istallet for trappa. att varenda manniska tror att de kan borja prata med mig bara for att jag har kryckor. . .
val hemma efter affaren bakade jag kanelbullar till mina kara flatmates. de blev helt galna i mina svenska gottigheter, tror Francisco vill gifta sig med mig. alla ar verkligen snalla emot mig. Nathalie ger mig en daglig uppgift som man inte behover anvanda benen till. dagens uppgift ar att hitta bra recept pa hemmagjorda ansiktsmasker. ganska kul faktisk. Sheilla har skickat fem jobbanonser om telefonforsaljarjobb till mig och Jay har gjort ostmackor till lunch :) Francisco fixade photoshop till mig igar sa idag har jag pysslat lite med bilder.

hoppas ni tycker om dem.












tror ni forstod mitt fika-tema. forsta bilden ar fran ett mysigt fik i Blue Mountains dar jag och Karin at surdegsmackor med smoked salmon och creamcheese.
aste lagga upp en sushibild ocksa. i fredags gjorde Francisco otroligt god sushi. vi gjorde aven pa lordagen av alla rester sa nu har jag atit Makirullar for flera veckor. den andra bilden ar fran St Patricks Day forra torsdagen.










vi ses

/ Sandra


Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh vill också ha nyvalts bullar. Förstår att du e poppis. Fina bilder! Bra att du hittar på lite saker att höra fast du är handikappad. Bamsekramar

2011-03-22 @ 07:21:21
Postat av: Cicci

Dumma telefon . Nybakta bullar skulle det vara ju.....

2011-03-22 @ 07:22:29
Postat av: Gerd

Ett tips : Börja sälj dina fina kanelbullar.. Du kan bli rik ..kram

2011-03-22 @ 12:16:35
Postat av: Viktor

Sjuk sista bild! Grymt.

2011-03-23 @ 09:48:02
Postat av: AnnaSofia

Håller med Gerd, kanske en litet företag? Jag som bakade paj till Karin och Patrik här om dagen och kände att jag tog över din roll lite!



Sänder dig massa kraft! Puss

2011-03-23 @ 10:10:00
Postat av: johanna

Fin blogg! Hoppas du haft en bra dag :)?

Besök gärna min blogg, http://johannamarina.blogg.se/

2011-03-23 @ 10:27:17
URL: http://johannamarina.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad gott allt ser ut!

2011-03-23 @ 10:33:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0