now i hope for days below zero


har tänt mitt varje-dag-ljus och tänker ut rimliga nyårslöften. föreläsaren förklarade idag att ett bra nyårslöfte är bara bra om man genomfört det. jag ska sluta försöka och börja göra. han förklarade skillnaden på att försöka och att göra. intressant och någonting som jag aldrig tidigare har funderat på. det kommer bli en svår utmaning då försöka är ett av mina favorituttryck. kanske för att inte göra någon eller mig själv besviken ifall jag misslyckas. den senaste veckan har varit rolig. förutom intressanta föreläsningar har jag blivit väckt med lussebullefrukost på lucia, varit på innebandymatch, haft mysig middags- och bastukväll och fått en otrolig beslutsångest. det där sista är inte riktigt löst än. Åre eller inte? betala dyra pengar eller spara? ha underbart kul eller ångra att jag aldrig åkte med? svårt.



jag har ingen bra spegel. då är det bra att ha en dator med webcam... eller? det gick inte så bra som ni ser. om en vecka far jag hem till min lilla familj. längtar! I don't wanna know what it's like to spend the holidays on my own. bra låt det där. och om ni är trötta på klämmiga jullåtar lyssna på Christmas could have been good med Mando Diao, Christmas lights med Coldplay eller A christmas duel med The Hives och Cyndi Lauper. très bonne mon amie. vet inte om det där blev helt korrekt. god natt!

vi ses

/ Karin

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vi längtar efter dig! Jag och Saga har precis julpyntat lite, hon tog alla tomtar och satte i sitt fönster. Där står nu alla tomtar på rad, fint! Tycker du ska ha kul! Inget kul att känna att man ångrar sig då det är försent! Du behöver nåt kul att tänka tillbaka till när du sitter som jag, med jobb, man och barn ;-)

2011-12-16 @ 20:26:06
Postat av: Gerd

Verkar som du skulle behöva en spegel i julklapp....

kram mamma

2011-12-20 @ 12:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0