tio dagar


i tio dagar har jag varit ensam nu. tio dagar av sa mycket intryck, kanslor, ovisshet, forhoppningar och langtan. tio dagar utan Karin. nastan varje morgon vaknar jag och det forsta jag gor att att kolla i sangen under mig om Karin ocksa har sovit alldeles for lange eller om hon redan smygit upp och gjort sig iordning. men det slar mig lika fort att det faktiskt ar Nathalie som bor i sangen under mig nu.

jag har varit lite dalig pa att upptdatera er om mitt Sydney-liv. det hander valdigt mycket och samtidigt ingenting alls. med ingenting alls syftar jag pa jobb. jag gar ut nastan varje dag med mina cv:n. det ar verkligen svarare an vad jag trodde eller sa forfoljs jag av den standiga oturen. men jag ger inte upp! det som sanker mig ar dock alla sma forhoppningar jag far. som nar min kompis lovade mig ett jobb som visade sig redan vara taget. eller nar Burger King later mig prata med chefen och till och med later fylla i vilken storlek jag har pa arbetskladerna men se inte hor av sig. . efter det ar det sa trakigt att ge sig ut igen.
men jag har ett mote imorgon. troligtvis ett skitjobb som innebar att arbeta mot provision och ga runt i Sydney och gora reklam for saker men om det gar vagen ar det iallafall mycket mycket battre an att inte ha nagot jobb alls. jag ar valdigt peppad. alla mina rumskamrater stottar mig verkligen och ar helt sakra pa att jag snart hittar ett jobb. jag trivs sa himla bra har i lagenheten. vi ger varandra san energi.

det var det deppiga. nu till det roligare. i helgen var vi bade i Manley och pa Bondi beach. till var glada forvaning var det en surftavling pa Bondi som vi hamnade mitt i. kollade in surfare, livemusik och massa kul. efterlangtad strandhelg helt enkelt. och den avslutades med indisk mat som Mike lagade till oss igarkvall. jag, Nathalie och Francisco satt kvar ute pa balkongen med vin och choklad och pratade anda in pa smatimmarna. mysigt.
just det! Mike hittade en ensam och vilsen japan i supermarketen ocksa sa nu bor han pa var soffa. Hiroshi, 21, knappt engelsktalande, men har alltid dromt om att resa ensam i Australien sa nu ar han har och lar oss japanska. pa torsdag ar det St Patricks day sa da blir det fest! har aven en gratisvecka pa Fitness First sa imorgon blir det Zumba! 



Nathalie, jag och Sheilla pavag till Manley



valdigt intensiv franskalektion med Antoine



massa happenings pa Bondi Beach



Sheilla spelar rugby. sa den har bilden ska demonstrera just det haha. man kan inte tro att dom ar 32, 23 och 26 ar gamla. maste saga att jag som blivit husets "baby" kanner mig aldst ganska ofta. .

vi ses

/ Sandra 


Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt gäng ni är, vem vet hur många ni blir till slut i den där lägenheten. Finns tydligen ingen maxgräns....

Vill oxå ligga och sola på Bondi beach :(

Kram

2011-03-14 @ 16:52:56
Postat av: karin

och jag har varit utan min Sandra i 10 dagar! åh. låter så mysigt och härligt allting. trots att det kan vara jobbigt då och då. säger som Cicci, jag vill också sola på Bondi! har knappt sett solen sen jag flög ifrån Australien.. puss!

2011-03-14 @ 21:22:05
Postat av: Gerd

Det känns skönt att veta och se att livet fortfarande är toppen för dig i Australien , utan Karin... Ha det jättebra .kram

2011-03-17 @ 12:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0