Det gar bra nu


en vecka har gatt sedan jag intog Sydneylivet pa nytt. pa ett satt kanns det som jag kom igar, men samtidigt inte. jag har inte haft en enda ledig stund sedan jag kom hit. men nu antligen, tre jobbintervjuer senare, har jag fatt ett jobb!!!! numera jobbar jag pa cafet Spilling the Beans i stan, och jag stortrivs! det ar bara jag och fyra till som jobbar och de ar superharliga. det ar kul en jobbigt att arbeta pa cafe. alltid nagot att gora och nu iborjan ar det mycket att ta in. efter tre dagar sitter de flesta kortkommandon till kaffebestallningarna, nagra stammisar har fastnat pa nathinnan, kassan gar ganska bra och min forsta long black ar gjord :) kommer for det mesta ta emot bestallningar och servera men fick smyglara mig kaffemaskinen lite forsiktigt idag. sjukt svart men ah sa roligt.
brickan ar jag fortfarande valkdigt vinglig med och fasar infor en tappabrickan-katastrof snart.
ja livet kanns helt plotligt lite lattare nar jag fatt ett jobb. deltid an sa lange men det blir forhoppnigsvis mer. har borjat trana ocksa(!). var pa Zumba igar och senare idag blir det ett pass med kettlebell. spannande. har lyckats ga med i sydneys basta gym, VClub. det finns allt! gym, kettlebell, zumba, pilates, poledance, spinning. you name it!

imorgon ar det fredag. ar ledig hela helgen sa vi far se vad den bjuder pa. hoppas allt ar bra med er dar hemma.

Vi ses / sandra

Kommentarer
Postat av: Carina

Stort Grattis till jobbet Sandra! är verkligen glad för din skull. (kanske står du snart och bakar också)själv ska jag på intervju i Göteborg imorgon och har ett annat erbjudande på lut. Håll tummarna.

2011-09-08 @ 15:16:06
Postat av: karin

gilla!

2011-09-08 @ 22:10:13
Postat av: Anna

jättegrattis! åh vad glad jag blir:) allting kommer bli så himla bra! kul med zumba, det ska jag på nästa vecka, har oxå tagit mig i kragen och köpt gymkort;) hihi. ta hand om dig och fortsätt ha det bra!

2011-09-08 @ 22:12:02
Postat av: Cicci

Härligt att allt flyter på som planerat. Cafe tror jag är din grej, du kan säkert tillföra massor. Sen duger väl inte våra "simpla" lattè här hemma :-).

Kram

2011-09-09 @ 13:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0