med block och penna

helgen bjod pa manga godheter. efter en lugn fredagskvall bestaende av filmen Hanna och mat blev det fest bade lordag och sondag.
lordag bjod jag hit mina uddevallagrannar Agnes och Pernilla pa lite vin och mat innan vi drog till the IVY. Ivy ar Sydneys storsta och mest populara nattklubb. valdigt stylish och trevligt. inte allt for ofta men ibland nar man kanner for nagot extra. bra kvall. men mina fotter gor fortfarande ont efter 6 timmar i killerheels! josses.
det borjar bli tratition nu att dra pa bbq lunch hos mito och natalia pa sondagar. alltid lika harligt. kott, marinader, completos, vin, gin tonics, sangria, che guevara, pizza och klimatprat. lunch blev middag, och middag blev laggdags. kom hem lite efter 11 haha.
killen till hoger om mig ar sjukvardare och berattar att det borjar en ny realityserie nu, ER Kings Cross, somhan ar med i. spannande. kings cross ar skumt och fullt med fyllon, drogmissbrukare, hemlosa manniskor och alldeles for sviniga backpackers.. kanske kommer serien till sverige?
iallafall sa var idag min stora dag. forsta dagen i skolan!! wiho.
jag har en kansla att det kommer bli valdigt chill. jag har en ung tjej som larare och vi borjar 5.30 och slutar senast(!) 7.30 4 dagar i veckan. halla? helt ok.
marketing verkar intressant och efter en dag gar de bra att hanga med pa engelska haha, men vi far se, ar svart att doma redan nu. men so far so good, jag ska halla er uppdaterade. mina klasskamrater ar 80% asiater, typ en fran slovakien, en fran sydney och nagon fran indien... men det visste jag redan.
nu ska jag sova. forst avnjuta min nya craving: gront te med en dash av sojamjolk och kanel!! mums.
vi ses
/ Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0